Je hebt de term ‘branding’ vast weleens gehoord. Je weet dat het iets is waarmee je je bezig zou moeten houden, maar je weet niet zo goed wat het precies is en wat erbij komt kijken. Een branding is ook wel jouw merkidentiteit: het totaalplaatje van jouw onderneming. Met een goede branding vergroot je jouw online zichtbaarheid en geef je jouw ideale doelgroep een gevoel van vertrouwen en herkenbaarheid. Daarnaast geef je een persoonlijk aspect aan jouw bedrijf. Laat jij jezelf en jouw merk op een consistente manier zien? Dan herkent, vertrouwt én kiest je ideale doelgroep sneller jouw bedrijf dan die van je concurrent.
Denk je aan een branding, dan denk je al snel aan een logo. Maar het gaat veel verder dan dat! Bij een merkidentiteit gaat het om alle activiteiten waarbij jouw logo, beeldmerk of bedrijfsnaam zichtbaar is, om zo meer bekendheid te creëren voor je bedrijf. Een goede branding zorgt ervoor dat jouw logo, bedrijfskleuren, lettertype en de communicatiestijl worden herkend én onthouden.
“Met branding vertaal je de waarde van je onderneming naar de markt. Zo bepaal je de juiste uitstraling, zorg je voor herkenbaarheid en kun je kernwaarden overbrengen.”
De merkidentiteit van jouw onderneming voer je overal door. Op je website, een visitekaartje, flyers, je offertes en facturen, op social media, in je e-mailhandtekening en meer. Doe je dit? Dan krijgt jouw ideale doelgroep het juiste beeld en gevoel bij jouw bedrijf. Wil jij ook op de juiste manier met jouw doelgroep communiceren door een krachtige branding? Neem vrijblijvend contact op en we bespreken de mogelijkheden.
Vraag hier een offerte aan.